Financieel Nieuws

Dat de belastingdienst niet je belastingadviseur is, is onlangs wel weer bewezen door de consumentenbond.

 Heb je de belastingaangifte nog niet gedaan en heb je nog twijfels over bepaalde zaken, vraag dan meer informatie bij een fiscaal specialist. De kosten die hiervoor berekend worden staan vaak niet in verhouding tot het voordeel dat je ermee kunt behalen. Niemand wil immers teveel belasting betalen, maar ook onnodige boetes wil je graag voorkomen. Kortom bij twijfel, raadpleeg een specialist. Helaas zitten zij niet vaak bij de belastingtelefoon, dat bracht de consumentenbond eerder deze maand opnieuw aan het licht.

Met onze hond loop ik dagelijks in het prachtige bos in Elst en daar zie je duidelijk de lente binnentreden. Het bos wordt steeds groener, en de temperatuur steeds warmer door de zon die alsmaar krachtiger wordt. Dat is genieten en voor mij tevens de aankondiging van drukke tijden.

Jaarlijks zien we een toename in verkoop van huizen en het oversluiten van hypotheken in het voorjaar. Logisch want dan worden keuzes gemaakt als, is de tuin nog wel prettig of te groot of te klein? moet er geschilderd of verbouwd worden, en wonen we nog wel op de juiste plek. Maar ook of de hypotheek nog wel naar wens is.

Veelgestelde vragen in onder andere deze periode zijn; ‘Willen we lagere maandlasten?’ ‘Kunnen we meer aflossen?’ En niet in de laatste plaats omdat de actuele rente tarieven nog altijd heel laag zijn, wordt er ook kritisch gekeken, of er een mogelijkheid is daar nu en zo lang mogelijk van te profiteren. Door de aanstaande nieuwe maatregelen die de Europese Bank heeft aangekondigd is een rentestijging een logisch gevolg, dus hoe lang de lage tarieven nog verkrijgbaar zijn is onbekend maar dat er een lichte stijging zal komen is bijna onvermijdelijk.

Is onze hypotheek nog passend bij onze huidige situatie? Is er een besparing te realiseren in onze maandlasten? Deze vragen waren voor ons aanleiding om te gaan werken met een gespecialiseerd systeem. Nu we onze relaties erin hebben staan en de eerste positieve resultaten zijn geboekt, stellen we het systeem ook beschikbaar voor niet relaties van CVS Hypotheken. Dagelijks houden we in de gaten of er te besparen valt of dat er andere mogelijkheden zijn voor verbetering.  Dit voor slechts € 4,- per maand. Daarnaast brengen we éénmalig € 30,- in rekening voor het administreren van uw persoonlijke gegevens, na 12 maanden is deze dienst iedere maand opzegbaar.  Hiermee weet je zeker dat je gewaarschuwd wordt als er besparingen mogelijk zijn, en dat gaat in veel gevallen om besparingen van meer dan € 100,- en vaak honderden euro’s per maand. Stel dat je rente nog 4 jaar vast staat en je kunt maandelijks na aftrek van de boete en oversluitkosten nog eens € 125,- per maand besparen, dat brengt je dat een voordeel van € 6.000,- en dit voorbeeld is geen uitzondering.  Vragen? Bel gerust.

We staan aan de vooravond van koningsdag 2018.  Wij wensen iedereen een gezellige en feestelijke dag toe.

Voor meer informatie en actualiteiten kunt u ook contact opnemen met Christiene Hake – van Schuppen van CVS Hypotheken. Sportweg 20, 3921 DP  ELST Tel.: 0318 – 51 55 55. Of via  e-mail op info@cvshypotheken.nl.  Kijk ook op www.cvshypotheken.nl en op onze Facebook pagina voor meer informatie op ons vakgebied.