Aanvraag Hypotheek & Advies | Onze werkwijze

Je bent uiteraard benieuwd wat je allemaal te wachten staat wanneer je via ons een hypotheek wilt gaan aanvragen. Hieronder vind je stap voor stap wat er gaat gebeuren; vanaf het eerste contactmoment tot en met het ondertekenen van de definitieve offerte van jouw hypotheek.

Wij sturen je een link toe, waarmee je kunt inloggen in jouw eigen persoonlijke en goed beveiligde adviesomgeving.

In je persoonlijke adviesomgeving kan je vervolgens jouw persoonlijke informatie met ons delen. Natuurlijk kan je erop vertrouwen dat wij zeer zorgvuldig met jouw gegevens omgaan. Als je wilt mag je de gegevens ook per e-mail naar ons sturen. Wil je de informatie liever per post sturen, of langsbrengen op kantoor? Dat kan ook, maar dat kost wel weer extra tijd en dus geld. We moeten namelijk extra werkzaamheden verrichten, waardoor we niet meer zo efficiënt kunnen werken als vooraf ingeschat.

Zijn alle gegevens op de juiste manier met ons gedeeld? Dan controleren wij alle ingevulde velden en checken wij de ontvangen documenten. Is alles akkoord dan krijg je een persoonlijke adviseur toegewezen. Met je persoonlijke adviseur van Mevrouw de Hypotheekadviseur doorloop je het gehele proces, waarbij je te allen tijde vragen kunt stellen, opmerkingen kunt maken en mededelingen kunt doen.

Je krijgt bij ons persoonlijke begeleiding, maar wel voor een online tarief.

Het proces stap voor stap

Graag geven we jou een overzicht, waarin je stap-voor-stap kan zien wat er gaat gebeuren. Zo is het vooraf al duidelijk wat je te wachten staat. We zouden het hartstikke leuk vinden als je gebruik gaat maken van onze diensten!

Stap 1.  Je neemt contact met ons op door het contactformulier op de website in te vullen. Wij gaan uiteraard zeer zorgvuldig om met je persoonsgegevens. Je wilt natuurlijk niet dat je gegevens zomaar op straat komen te liggen. Daarom doen wij er alles aan om je gegevens veilig te bewaren. Meer hierover vind je in ons privacybeleid.

Stap 2. Wij nemen contact met je op om meer persoonlijke gegevens in te voeren. Deze gegevens hebben wij nodig om een persoonlijk digitaal dossier voor je aan te maken. Dit dossier kan je altijd inzien om te bekijken welke gegevens wij van je hebben, of je gegevens nog kloppen en voor het geval je de gegevens in de toekomst zou willen verwijderen.

Stap 3. Je ontvangt van ons een link naar jouw persoonlijke digitale dossier. Nu kan je aan de slag! Je vult extra informatie in die wij nodig hebben om een hypotheek aan te vragen en je levert ons de gevraagde documenten aan. Hier wordt ook om een taxatierapport gevraagd. De kosten hiervan zijn ongeveer € 425,-. Als je zelf een taxateur opdracht hebt gegeven, weet je dat je rond deze tijd ook zijn factuur kan verwachten. Wanneer je wilt dat wij dit rapport voor je regelen, wordt hier ook meteen een factuur voor gemaakt.

Stap 4. Zodra je alle gegevens hebt aangeleverd, kunnen wij een afspraak met je gaan plannen voor een adviesgesprek. We geven uiteraard een persoonlijk en op-maat advies. De afspraak kan door middel van een persoonlijk gesprek op kantoor, maar kan – als je dat fijner/makkelijker vindt – ook via skype of de telefoon. Mocht je een andere wens hebben, dan kunnen we dat uiteraard bespreken!

Stap 5. Naar aanleiding van het gesprek dat we gehad hebben, werken we een advies uit dat het beste aansluit op jouw wensen/behoeften. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je een dure hobby hebt, of lang zekerheid wilt van vaste maandlasten. Daar houden we dan rekening mee.

Stap 6. Je kiest een hypotheek die het beste bij jou past. En je geeft ons opdracht om deze hypotheek voor jou te regelen door middel van een opdrachtbevestiging die wij je toezenden. In de opdrachtbevestiging staan alle afspraken en kosten – volledig afgestemd op jouw dossier – overzichtelijk opgesteld.

Stap 7. Wij gaan voor jou de aanvraag doen bij de geldverstrekker die je gekozen hebt.

Stap 8. Nadat we een aanvraag voor je gedaan hebben, ontvang je een factuur van € 390,- voor het uitgebrachte advies.

Stap 9. Zodra wij het renteaanbod hebben ontvangen van de geldverstrekker, sturen wij dat zo snel mogelijk ter ondertekening aan je door.

Stap 10. Je ondertekent het renteaanbod en levert dit weer aan via jouw persoonlijke digitale dossier.

Stap 11. Als je de factuur betaald hebt en het renteaanbod in jouw digitale dossier staat, sturen wij alle benodigde documenten door naar de geldverstrekker, inclusief het getekende rente aanbod.

Stap 12. De geldverstrekker gaat alle aangeleverde documenten beoordelen. Elke geldverstrekker heeft een eigen doorlooptijd. Daarom informeren we je tijdens het proces over de actuele doorlooptijden. Wil je vooraf weten hoe lang het bij een bepaalde geldverstrekker duurt? Stuur dan even een mailtje naar welkom@mevrouwdehypotheekadviseur.nl

Stap 13. Als de geldverstrekker al jouw documenten positief beoordeeld heeft, ontvangen we een bindend aanbod dat wij zo snel mogelijk aan je doorsturen ter ondertekening.

Stap 14. Je ondertekent het bindend aanbod en levert dit weer aan via jouw persoonlijke digitale dossier

Stap 15. Wij sturen het bindend aanbod door naar de geldverstrekker.

Stap 16. De hypotheek voor je nieuwe woning of her-financiering van je bestaande woning is nu definitief (finaal) akkoord en klaar om gepasseerd te worden bij de notaris.

Stap 17. We sturen alle betrokkenen een bericht dat je hypotheek finaal akkoord is. Dit kan zijn naar de makelaar via wie jij de woning koopt, de notaris waar je de hypotheek laat passeren en naar onze administratie. Onze administratie maakt een factuur van € 600,- die naar de notaris gestuurd wordt. Zodra je hypotheek passeert wordt dit bedrag verrekend. Mocht je nog andere producten via ons hebben afgesloten, zoals een verzekering, of loopt de hypotheekaanvraag via een serviceprovider, dan worden de kosten daarvoor nu in rekening gebracht.

Stap 18. Nadat de hypotheek is ingegaan kun je gebruik maken van ons nazorgaanbod waarover je wordt ingelicht zodra de hypotheek is aangegaan.

Wat zijn de kosten?

Voor het advies en het regelen van je hypotheek betaal je ons € 990,-. Hiervoor krijg je een vaste hypotheekexpert toegewezen, die samen met een back-officemedewerkster jouw dossier zal behartigen.

Besluit je alleen van ons advies gebruik te maken, dan kost dat slechts € 390,-

Kies je voor een geldverstrekker waar wij via een serviceprovider mee werken, dan wordt een toeslag berekend van € 350,-. Dit wordt altijd gemeld vóórdat je ons een opdracht geeft.

Je betaalt onze advies- en bemiddelingskosten in twee termijnen; € 390,- voordat wij jouw documenten doorsturen naar de geldverstrekker en de tweede termijn betaal je ten tijde van het transport. Dat gaat via de notaris.

Extra producten en diensten

  • Een gevalideerd taxatierapport kunnen wij voor € 425,- voor je regelen voor een woonhuis.
  • Een gevalideerd taxatierapport kunnen wij voor € 875,- voor je regelen voor een verhuurd woonhuis.
  • Vraagt de verkoper om een bankgarantie? Dat willen wij graag voor je regelen. Je betaalt aan ons € 50,-, naast de kosten van de geldverstrekker. Dit is 1% van het bankgarantiebedrag.
  • Wil je wijzigingen doorvoeren in een uitgebrachte offerte, dan kost dat € 150,-.
  • Heb je ook een overbruggingskrediet nodig? Dat maken wij voor € 250,- graag voor je in orde.
  •   Is een calcasa waardebepaling gewenst dan regelen wij die voor jou voor € 60,00.
  • Wij sturen gratis alle stukken door naar de notaris die jij kiest.

Ons aanbod & Serviceprovider

Banken die rechtstreeks zaken met ons doen zijn; ASR Hypotheken, Obvion, Nationale Nederlanden, ING Bank, Florius en Rabobank. Ook kan je via ons een hypotheek aanvragen bij BijBouwe, Centraal Beheer, Dynamic, HollandWoont, Hypotrust, IQWoon, Jungo, Lloyds Bank, NIBC Direct, REAAL, Robuust Hypotheken, Tulp Hypotheken en VENN Hypotheken. Kies je voor één van deze banken, dan zijn de kosten € 990,- voor advies en bemiddeling.

Steeds meer geldverstrekkers gaan over op het uitbesteden van het hypotheektraject via gecentraliseerde kantoren, de zogenoemde serviceproviders. Deze kantoren brengen soms kosten in rekening voor het uitbrengen van een offerte en het verwerken van een hypotheekdossier. Deze kosten berekenen wij door aan onze klanten.

Het advies- en bemiddelingstarief komt uit op € 1.340,- als de hypotheek wordt aangevraagd bij Aegon, Allianz, Argenta, ATTENS, BijBouwe*, Centraal beheer*, Colibri hypotheken**, HollandWoont*, Hypotrust*, IqWoon*, Lloyds*, Merius, MUNT, NIBC Investeringshypotheek, NIBC*, Reaal*, Robuust Hypotheken*, Syntrus Achmea, Tellius, Venn hypotheken*,Vista en Woonfonds.

Natuurlijk heeft het kosteloze kanaal de voorkeur, dan geldt het tarief van € 990,-. Alleen in uitzonderingssituaties moeten we soms uitwijken naar een serviceprovider die wel dossierkosten berekend. Je wordt altijd vooraf geïnformeerd, zodat je geen verrassingen achteraf krijgt.

** Colibri is een nieuwe partij die nu alleen nog maar met een beperkt aantal partijen samenwerkt, op aanvraag kunnen wij jouw aanvraag bij hen voorleggen waarna zij zullen beoordelen, of ze het dossier in behandeling willen nemen.

Waar kunnen wij u nog meer mee van dienst zijn? 

Taxatierapport

Dit rapport wordt gemaakt door een onafhankelijke gecertificeerde taxateur. In het rapport wordt de marktwaarde van de woning bepaald en de algemene staat van onderhoud beschreven.

Bankgarantie

Dit vraagt de verkoper voor extra zekerheid aan de koper. Een bankgarantie is een garantie, dat de borgsom die de koper aan de verkoper moet betalen, indien nodig, wordt voldaan.

Lees meer >

Overbruggingskrediet

Heb je een woning met overwaarde en je wilt de overwaarde gebruiken bij de aankoop? Vaak komt de overwaarde te laat beschikbaar. De bank wil die overwaarde wel ‘voorschieten’ d.m.v. een overbruggingskrediet.

Schenkingsovereenkomst

Is een overeenkomst tussen jou en de schenkers waarin de afspraken duidelijk staan omschreven, zoals: wie er schenkt en wie het krijgt, het bedrag dat geschonken wordt en waarvoor de schenking bedoeld is.

Pin It on Pinterest